Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025
Από την τάξη στην αυλή: Ένα πείραμα που έκανε τη Φυσική πιο διασκεδαστική
Την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας ένα πείραμα επίδειξης, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Φυσικής για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου Θετικών Σπουδών. Στόχος του πειράματος ήταν κατανόηση της αρχής κίνησης των πυραύλων στο διάστημα και η εμβάθυνση των μαθητών στις έννοιες της αρχής διατήρησης της ορμής και του τρίτου νόμου του Νεύτωνα (νόμος δράσης-αντίδρασης)
Σχεδιασμός και εκτέλεση:
Το πείραμα, το οποίο σχεδιάστηκε από τον καθηγητή Φυσικής κύριο Ψημμένο και εκτελέστηκε με τη βοήθεια του κυρίου Μανωλίτση, περιελάμβανε την εκτόξευση ενός πλαστικού μπουκαλιού υπό πίεση. Με απλά υλικά και μια απλή διαδικασία, οι μαθητές παρακολούθησαν πώς η αύξηση της πίεσης μέσα στο μπουκάλι οδηγούσε στην εκτόξευση του νερού και κατ' επέκταση του μπουκαλιού προς τα πάνω.
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
• Σύνδεση θεωρίας και πράξης: Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τις θεωρητικές γνώσεις τους με ένα πραγματικό φαινόμενο, ενισχύοντας την κατανόησή τους.
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης: Οι μαθητές παρακολούθησαν προσεκτικά το πείραμα και συζήτησαν τα αποτελέσματα, αναπτύσσοντας έτσι κριτική σκέψη.
• Ενθάρρυνση της επιστημονικής περιέργειας: Το πείραμα αποτέλεσε ένα κίνητρο για τους μαθητές να διερευνήσουν περαιτέρω τα φυσικά φαινόμενα και να θέσουν νέα ερωτήματα.
Αποτελέσματα:
Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα θετική. Το πείραμα αποτέλεσε μια εμπνευσμένη εισαγωγή στις έννοιες της ορμής και του νόμου δράσης-αντίδρασης, καθιστώντας την εκπαιδευτική διαδικασία πιο διαδραστική και αποτελεσματική.
Μαθητές σε Δίωρο Σεμινάριο: Ανακαλύπτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και τους Κινδύνους των Deepfakes
Την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β2 και Β4 παρακολούθησαν ένα δίωρο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «Τεχνητή ...

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου